Karın Germe

Ücretsiz muayene randevusu almak için bize hemen ulaşın.

• Online Konsiltasyon

Karın Germe

Karın Germe – Abdominoplasti Nedir? Bu Ameliyata Uygun Adaylar Kimlerdir?

Özellikle aşırı kilo alıp vermeye bağlı karın derisinin sarkması veya hamileliklerde yaşanan ciltteki çatlakların aynı anda giderilmesini hedefleyen hastalar için uygulanan ameliyattır.

Abdominoplasti de fazla olan deri ve yağ dokusu alt karın bölgesi dediğimiz kasıklardan göbek deliğine kadar olan alanın çıkartılıp alınması ve alttaki kas tabakalarının sıkılaştırılması prensibine dayanır. Genellikle bayanlardan çocuk isteğini tamamlamış olan hastalar tercih edilmektedir.

Abdominoplastinin iki tipi vardır.

1. Total Abdominoplasti
  2. Mini (tam olmayan) Abdominoplasti.

Total Abdominoplastide kasık bölgesinden göbek deliğine kadar olan derinin tamamı çıkartılıp yeni göbek deliği oluşturulurken mini abdominoplastide kasık bölgesinden bir miktar deri çıkartılması yeterlidir yeni göbek deliği oluşturulmaz.

Bu Ameliyat Nasıl Yapılır?

Ameliyat genel anestezi altında yapılır. Genellikle iç çamaşırın içinde kalacak şekilde bir leğen kemiğinin ucundan diğerine uzanacak şekilde bir kesi meydana getirilir. Karın derisi karın kaslarını üzerinden kaldırılır ve derinin fazla olan kısmı aşağıya doğru çekilir. Yeni bir göbek deliği oluşturulur. Eğer karın kasları arasında ayrılma var ise bu kaslar tekrar sıkılaştırılır. Oluşturulan kesiler estetik olarak dikilir ameliyat bölgesine genellikle iki adet diren yerleştirilir ve özel ameliyat korsesi giydirilir.

Ameliyattan sonra genellikle 1 veya 2 gün hastanede kalmak yeterlidir. Ameliyatta yerleştirilmiş olan drenler içine gelen sıvı miktarı azaldıktan sonra çekilecektir. Yaklaşık 10-15 gün süreyle hastalarımızın pansumanlarına dikkat etmeleri gerekmekte ve bu süreyi genellikle ev istirahati şeklinde geçirmektedirler. Genellikle 3. haftadan sonra iz giderici kremler önerilmektedir.

SÜREÇ

Hastanın doktoruna varsa kronik hastalıklarını bildirmesi (kalp akciğer guatr anemi (kansızlık) ) varsa hangi tedavilerin uygulandığını söylemesi ve özellikle karın bölgesinde daha önce geçirmiş olduğu operasyonlardan detaylı bir şekilde bahsetmesi önem arz etmektedir. Eğer hastada akciğer kalp ve bağırsak sistemlerini ilgilendiren özel hastalıklar varsa bunlar ameliyattan belirli bir süre önce kontrol altına alınmalıdır. Bunlardan özellikle kronik bronşit astım gibi solunum problemi yaratıp öksürük problemine neden olan hastalıklar, ameliyat sonrası kanamaya neden olan hipertansiyon ve dikişlerimize zarar verebilecek ıkınmaya neden olan kronik kabızlık özellikle önem arz etmektedir.

Kontrol altına alınamamış şeker hastalığının (diabetes mellitus) ameliyat sonrası iyileşme döneminde komplikasyonlara neden olabileceği unutulmamalıdır.

Özellikle kan sulandırıcı ilaçların ameliyattan iki hafta öncesinden iki hafta sonrasına kadar kullanılmaması önerilmektedir.

Her türlü vitamin veya bitkisel ilaçların yine ameliyattan iki hafta öncesinde kesilmesi uygundur. Eğer doğum kontrol hapı kullanılıyorsa bunun bir siklus öncesinden bırakılması tavsiye edilmektedir.

Özellikle sigara kullanımının ameliyattan 1 ay önce bırakılması gerek yara iyileşmesi gerekse ameliyat sonrası diğer istenmeyen komplikasyonların önlenmesi bakımından çok önemlidir.

Hastalar gerek ameliyat öncesi gerek ameliyat sonrası erken dönemde istenmeyen gebeliklere karşı önlem almalıdırlar.

Ameliyattan sonra genellikle ilk 10-15 gün istirahat ve pansuman dönemi olarak geçmekte bu süreç içinde size yapacağımız uyarıları dikkate alarak size yazılan gerekli ilaçları kullanıp pansumanlarınızı yaptırmanız gerekmektedir.

Genelde 2. haftadan sonra günlük işlerinizi daha rahat yapabilmektesiniz. İzlerinizin güzel iyileşebilmesi için size özel verecek kremler veya bantları 3. haftadan sonra kullanabilirsiniz.

Ameliyattan sonra size giydireceğimiz özel korseyi tavsiyemize 3-4 hafta daha kullanmanız gerekecektir.

Genellikle 4. haftadan sonra basit yürüyüşleri tavsiye etmekteyiz ancak ağır sporların başlaması 3 aydan önce olmamalıdır.

Doğal yara iyileşmesi için iç çamaşırınızın içinde bulunan yara izinizin iyileşmesi belirli bir süre almaktadır. Bu süre 6-12 aydan önce olmamaktadır.

Genelde karın germe ameliyatını tek başına yapma taraftarı olmakla birlikte bazı vakalarda karın ön duvarı derisi ve özellikle yan bölgelere belirli miktarda Liposuction yapılabilmektedir.

Böyle durumlarda hastalarımızla bu iki ameliyatı kombine etmenin getireceği ekstra riskler paylaşılmalıdır.

Aşağıda sayacağımız risk ve komplikasyonlar hastalarda tek tek konuşulmalı, bu risk ve komplikasyonları artıran nedenler özellikle belirtilmelidir.

1. Kanama hematom Ekimoz
  2. Seroma (sıvı toplanması) ve kronik yalancı kistler
  3. Enfeksiyon ve Sepsis
  4. Duyu kaybı